'İnşaat Mühendisi Özel Sektör-Kamu Maaşları 2012' haberi için yazılan yorumlar

mehmet [ 28 Kasım 2012, 17:11 ]
bu ne ya çok sasırdım hakketen ben çukurova tıp mezunuyum suan özel sektördeyim uzmanlık alanım kadın doğum aylık maasım 20000 tl artı prim
hasan [ 13 Kasım 2012, 16:35 ]
ya ben inşaat m. olmak istiyom ne lisesi bitirmem gerek
Serkan [ 13 Kasım 2012, 13:51 ]
Burda kamuda yazan maaşlar çok düşük, bende kamuda 399 lı mühendisim 2012 en yüksek vergi diliminde 2.900 küsür tl maaş alıyorum. En küçük vergi diliminde 3.300 tl civarı oluyor. Onu bunu bilmem ben kamuda çok rahatım. İki sene özelde çalıştıktan sonra kamuya geçtiğimde sanki özgürlüğe kavuşmuş köleler gibi kendimi özgür hissettim. Hayatımda yaptığım en mantıklı karar kamuda çalışmaktı.
misafir [ 08 Kasım 2012, 09:56 ]
inanin cok komik belki de trajikomik mesajlar bunlar ama ne yazik ki biz muhendisler fiyatlarin dusmesie sebep oluyoruz isbirligyle biraraya gelip fiyatlari maaslari yukseltmemiz lazim
TUĞRUL ALP [ 04 Eylül 2012, 20:51 ]
2500 tl altında mühendis olarak çalışmayın arkadaşlar, büyük şehirlerde garsonluk bile yapsan 1250 tl maaş veriyorlar, sorumluluğunda bardak çanak, müteahitler de mühendislik bürolarıda şirketerde eşek yüküyle para kazanıyorlar, belediyelerin çoğunda en düşük inşaat mühendisi maaşı 2800 tl den aşağı değil, kopyala yapıştır, eski sitelerden 2007 ücretlerini yapıştırmışlar
hazarbugra the civil [ 22 Ağustos 2012, 16:09 ]
oohh yooooooo!!! porsche umu hiç alamayacağım bu gidişle ;-(((
fırat [ 06 Ağustos 2012, 09:24 ]
ben şimdi daha lisedeyim sınava hazırlanıyorum ayrıca mobilyacılık mesleğim var ve 1200 lira maaş alıyorum şu an çalıştığım yerden inşaat mühendisi olup 800 tl maaş mı alıcam yaw biz eşşekmiyiz
Deniz [ 31 Temmuz 2012, 14:59 ]
İtü odtü hikaye benim diyen mühendis istediği işe istediği pozisyonda başlar
enes [ 30 Haziran 2012, 16:53 ]
arkadaslar bende bu sene sınava gırdım . sonucları beklıyorum . bekledıgım gıbı gelırse ıtu ınsaat olacak ıns . tum arkadasların yorumlarlarını da okudum ve bu bolumu cok ıstesem de yorumlardan sonra ıkılem de kaldım ne yapsam bılemıyorum . yada sızler ne onerebılırsınız
Anıl [ 21 Mayıs 2012, 15:05 ]
Arkadaşlar ben 1000-1500 tl arasında mühendislik yapan arkadaşların aklından şüphe ederim manisalıyım üzüm bağında üzüm selesi taşımak günlük 60tl buyursunlar amelelik yapsınlar.Onlar bence mühendis değiller olamazlar da.Mühendis aynı zamanda yöneten ve yaratan insandır.Acizlik yapacaklarına amelelik yapsınlar.
minik [ 30 Nisan 2012, 22:45 ]
2009 mezunuyum. 2010 Mayıs sonu askerden geldim. 10 ay iş aradım. Çaresiz kalınca Yapı denetim'de 6 ay çalıştım. ilk 2 ay 1000 TL sonra 4 ay 1250 TL ile çalıştım.150 TL aylık yemek parası aldım, Araba verdiler, ev tutup eşyasını döşediler, elektrik-su-tüp-cep telefonu faturalarımı ödediler. İşimi takip ediyordum ve gerçekten gerektiği gibi işimi yapıyordum. Firmanın müteahhitlere verdiği tavizler kabul edilemez seviyeye çıktı. Altına imza atamayacağım bir taviz neticesinde imzamı atmadım ve bir süre sonra ayrıldım.(İşten çıkmamam için 3 hafta uğraştılar.Gidip noterden çıkış verdim.)
Sonra 4 ay iş aradım. Sonra büyük bir firmaya girdim. Endüstriyel tesis inşaatında saha mühendisi olarak çalışıyorum. 2000TL maaş+500TL harcırah alıyorum. Sorumluluk alanım ve iş yükü değerlendirildiğinde maaşın düşük olduğundan şüphem yok. 1,5 ay pazar dahil hergün çalıştım. Kendimi geliştirmek ve tecrübe kazanmak için büyük bir fırsat olduğu için sesimi fazla yükseltemiyorum.
İnşaallah hakettiğimizi aldığımız günleri görürüz.
kavka [ 05 Nisan 2012, 07:53 ]
Ben 17000 tl maaş alan memt isimli arkadaşı merak ettim...
ahmet cevık [ 27 Mart 2012, 15:03 ]
2 yıllık mezun inş. mühendısıyım.yapı denetıme yenı gırdım.maasımı cevreme söylemeye utanıyorum. çünkü okumamıs lıse mezunu kısılerden az alıyorum.1250 tl .soranlara yenı gırdım 2000 dıyorum :)
nuri [ 24 Kasım 2011, 15:21 ]
04 Eylül 2010, 00:16 ]
tarihinde yorum yazan TURAN arkadaşım bir kere Tekniker ünvanına sahip biri ortaokul değil Yüksekokul mezunu oluyor. sap 2000 programını patronunun sana öğretmesi bu bağlamda çok normal. Sen bu kafayla gidersen çoooook iş öğretirler sana
insaatsektoru [ 21 Ağustos 2011, 17:19 ]
okuduğum kadarıyla bazı arkadaşlar düşük maaş aldıklarından şikayetçi bazıları da giremedikleri üniversiteleri kötülemekle meşgul ancak size sadece şunu söyliyeyim odtü,itü,ytü gibi bir üniversiteden mezun olduysanız ve ingilizceniz de çok iyi seviyelerde ise ve yüksek lisansınızı sağlam bir yerde (özellikle yurtdışı) yaptıysanız 5 yıllık deneyimden sonra 5000tl nin altında çalışmazsınız tabikide sonuçta her mühendis bir olmuyor. sonuçta çukurova üniversitesiyle boğaziçi bir değil veya yurtdışında master yapan biriyle master yapmayan aynı ücreti alamaz sonra da demeyin 800 tl ye çalışıyorum diye...
soran [ 10 Temmuz 2011, 17:31 ]
ben busene inşaata gitmeyi duşünüyorum ( .çukurovainşaat) sizce gitmelimiyim yoksa bu sektöre ıııımı? lütfen cevap yazınız
ceyhun [ 22 Nisan 2011, 12:44 ]
Asa,asıl sorun sende sanırım.!!Önce üniversitenin adını doğru yazmayı öğren.!Eğer KTÜyü böyle yorumlarsan sen hiç bir şey bilmiyorsun ddemektir
canan [ 21 Nisan 2011, 12:11 ]
merhaba bende inşaat müh.den bu yıl mezun olacağım ama kafamda bir çok soru işareti var.en iyi şekilde ve kullanılmadan nerelerde çalışabilirim.bu konuda fikri olan varmı??buna gerçekten ihtiyacım var.
Çelikçi [ 06 Nisan 2011, 21:42 ]
Arkadaşlar bende 4.5 yıllık mühendisim. Proje bürosunda 2000 TL alıyorum. Sokayım böyle işin ızdırabına diyorum her gün. Aslında meslek güzel ama malesef ülkemizde pek çok ilde gereksiz inşaat müh. bölümü var. Dolayısıyla mezun sayısı fazla. Buradan yeni mezun aradaşlara tek tavsiyem, en vasıfsız en tembel işçinin bile günlük 25 lira yövmiyeden aşağıya çalışmadığını bilsinler.
asa [ 18 Ocak 2011, 17:05 ]
Katü mühendislerini gördüm çalıştığım yerlerde Kötü mühendisler...

Yıldızlılar ben tam zamanında bitiren bitanesine rastlamadım ama bilgileri çok iyi ve zekaları takdire şayan....

İtülüler gördüğüm en çalışkan mühendis gurubu..

emre [ 07 Aralık 2010, 15:25 ]
itü mezunu 10 yıllık mühendisim. 2008 yılında bir yurtdışı projede şantiye şefi idim ve 3000usd maaş+ iş bitiminde 50bin usd prim aldım. 2009da yine yurtdışı projede 6bin usd maaş ile çalıştım (primsiz) şimdi de bir firmanın merkezinde 5500 TL maaş ile çalışıyorum. mesleğiniz ve kendiniz için çalışır kendinizi yetiştirirseniz ve biraz da şansınız yaver giderse para kazanırsınız. ama önceliğiniz para olmasın. selamlar.
memt [ 22 Kasım 2010, 19:33 ]
boş konuşuyorsun ben inş. mühendisiyim 4 yıl önce mezun oldum 17.000 lira maaş veriyorlar ve kıymetimide biliyorlar
35/2 [ 22 Eylül 2010, 01:31 ]
slmlar. yorumlarınız bir mühendis veya mimara yakışır bulmadım, dik bir duruş sergilememiz lazım. maaşımı merak eden varsa söyleyeyim bari,2400 tl alıyorum ve sadece işimi yapıyorum. saygılar sunarım ( kimseyi kırmak istemem ama başarı bizim elimizde,bu meslekleri okumaya giderken kimse bize güzel bir gelecek vaad etmedi,hatırlatırım)

Cevap metnidir: Biz burada piyasa gerçeklerinden bahsediyoruz. Yorumların mühendise yakışır olduğuna veya başarıdan bahsetmiyoruz, mevcut olan örneklerden haber veriyoruz. İlginiz için teşekkür ederiz.
TURAN [ 04 Eylül 2010, 00:16 ]
Ben 2009 mezunu inşaat mühendisiyim.Ben de mezun oldum internet üzerinden iki ortaklı bir demircinin eline düştüm.Tabi yeni mezun olduğunuzdan kendinize güveninizde pek olmuyor. Bunu anlayan lise mezunu patronum Sap2000 de yaptığım statik projelere karışır fikir verir oldu:) Diğer ortaokul mezunu olup teknikerim diyerek ortalıkta dolaşan ortak xsteel de yapmak ta olduğum projeye gelip sen autocati kullanmayı biliyosun ve yavaş yapıyosun xsteel ogren diyerek akıl verır oldu.Yavşak daha bilgisayarda o an kullandığım programın xsteel olduğunu bilmiyo sonra gelip bunları söylüyor.Daha sı da var adamlar iş olmadığında işkence yaparlardı egolarını tatmin etmek için eski projeleri çizdirmek mi dersin, 4-5 defa ankrajları saymak mı dersin, adamın kafasındaki projeyi önce betonarme yapıp sonra çelik yaparak fiyatlarını çıkarıp karşılaştırmak mı dersin yani bir sürü eziyet.Sonunda olan oldu 1 yıl sabırdan sonra patladım ve adamı bürodan kovdum:):)
Böylelikle kurtuldum çok şükür.Birde bu ortaklardan birini çok severdim.Şunuda belirteyim iş hayatında kesinlikle duygusal olmamamak gerekli.çünkü onun yüzünden bir iş teklifine hayır dedim sonra işten ayrılmam için adam geldi ortagımla problem yaşadınız olmuyor artık diye benimle konuşanda o oldu.Bunu buraya yazıyorum kulağınıza küpe olsun.Dikkat edin yeni mezun arkadaşlar.Allah yardımcınız olsun.Kendinizi hiçbir şekilde ezdirmeyin.
bora [ 15 Ağustos 2010, 20:35 ]
kocaeli inşaat mühendisliğine girdim bu yıl.. sizce nasıl??
Can [ 13 Ağustos 2010, 09:09 ]
İlan anlamları gerçekten çok hoş...
Bunlar piyasa gerçekleri. Yeni mezun arkadaşlar eğer ki çok şanslı yada çok iyi okullardan mezun değillerse zaten fazla bişeyler beklemesin. Ben meslekte 4. yılını doldurmak üzere olan bir inşaat mühendisiyim ve gerçekten 3 yıl boyunca karın tokluğuna çalıştım diyebilirim. Biraz şans ve birazda cesaretle yurt dışı işine çıkma fırsatım oldu. Arkadaşlara tavsiyem mümkün se eğer yurt dışı işlerine odaklanmaları. Ne kadar erken davranılırsa o kadar iyi çünkü dışarıda iş yapmak büyük tecrübe kazandırıyor insana bu tecrübelerde maddiyata dönüyor zamanla. Ben senelerce ingilizce öğrenim görmeme rağmen 4 senelik iş hayatımda nerdeyse hiç ingilizce kullanmadım yani demek istediğim arkadaşlar dili fazla dert etmesinler. Şu an Sovyet bozması Türki cumhuriyetlerden birindeyim ve buraya geldikten sonra yerel dile hızla adapte oluyorsunuz ama önemli olan rusca onuda zaten hiç bir okul vermiyor.ya gelip öğrenceksiniz yada kursa gitceksiniz. Şimdi yklaşık maaşlara baktım Türkiyedeki inanın orda aldığınız TL bazındaki rakamdan çoğunu dolar olarak herhangi bir yurt dışı işinde alabilirsiniz sadece şans ve cesaret gerek tavsiyem yeni mezunken elinize firsat geçer geçmez parayı az görmeden kendinizi dışarı atmanızdır...
yalçın [ 12 Ağustos 2010, 16:26 ]
niye yahu ben ktü inşaat mühendisliği 2009 mezunuyum.4 senede bitirdim gayet rahat bitirdim hatta.Derslere devam etmen yeterli hatta mühendislik düşünüyorsan ktü öneririm.Teknik üniversite ve iş ararken çok firma tarafından aranıyorsun.İtü,Odtü olmuyorsa ktü derim çünkü yıldız teknik sadece istanbulda olması yüzünden puanı yüksek bir yer...Ktü trabzon yerine istanbulda olsaydı
metin [ 30 Temmuz 2010, 21:03 ]
Ktü ye gidipte hayatını karartma derim....ben oradan mezunum zaten çok mühendis var iş yok birde gurbetlerde canın yanar...
Oğuz [ 29 Temmuz 2010, 11:01 ]
katü inşaat mühendisliğine gitmeyi düşünüyorum. İş bulma olanağı,maaş,çalışma alanları gibi bölüm hakkında bilgilendirirseniz sevinirim...

Cevap Metnidir (KA): KTÜ, teknik üniversite olduğu için eğitimi zordur, oturmuş bir üniversitedir ancak bunu zorluk olarak bir de okuyan öğrencilerine sormakta fayda vardır. İş imkanına gelince, her meslekte olduğu gibi inşaat mühendisliğinde de mezun çoktur, ancak çoğu mesleğe göre elbette yeri güzeldir, öz veri ister, öneririm.
astelalat [ 12 Temmuz 2010, 15:45 ]
merve; kusura bakma ama ben özel sektörde inşaat teknikeriyim ve 2100 TL net maaş alıyorum. Diplomanın hakkını vermelisin.
başar [ 10 Temmuz 2010, 23:23 ]
gazete ilanlarının anlamları müthişti, yazanın ellerine sağlık süpersin arakadaşım.......

cevap metnidir: Rica ederim, telif hakları tamamen bana aittir :) (K.A.) ülkemizde çeşke bu durumlar olmasa, yıllarca dirsek çürütüp 3-5 kuruşa talim ediyoruz, gördüğümüz değer bilmez tavırlarda cabası..
merve [ 05 Temmuz 2010, 09:29 ]
2 üniversite mezunuyum master yaptım inşaat müh 7 yıl dır sektördeyim aldığım maaş 800
cemal [ 21 Haziran 2010, 15:36 ]
Bir şekilde Kamuya geçmeye bakın yada yurt dışına, bu ülkede mühendislik yapılmaz, sadece inşaat sektörü için demiyorum, tüm sektörleri kastediyorum. Devlette çalışırken körelmezsiniz merak etmeyin, esas özel sektörde hem insani hem mesleki körelme yaşarsınız, çünkü mühendislikle alakası olmayan bir çok işi haftanın her günü çalışarak yaparsınız. İnşaat malzemesi pazarlamak için yada satış mühendisi olmak için illaki mühendis olmanıza gerek yok, o sektörde çalışmanız yeterli ve son olarak tavsiyem şantiyelerde gençliğinizi harcamayın.
uğur [ 10 Haziran 2010, 17:38 ]
Durum demek bu kadar kötü durumda.ben de 2009 mezunuyum.Cv'm daha güzel ve dolgun gözüksün kolay iş bulayım adına.hiç durmadan birşeyler yapmaya çalıştım.ehliyetimi aldım.odaya kayıt oldum.en önemlisi askere gittim..geldim...kpss'ye çalışıyordum.Her kafadan bişey çıktı.Kimi özel sektör kimi kamu dedi...Ama ben devlette çalışıp kendimi köreltmek istemiyorum diye düşünmek istiyorum hala...Kendi işimi kurma hayalim var.Ama bu yazılanları okuyunca midem bulandı.stres oldum.hatta psikolojim bozuldu.İnanmakta güçlük çekiyorum.Kusura bakmayın ama 600 Tl ye çalışmak için mi 4 yıl okudum ben.gurbette çile çektim...Çalışmam şans oyunu oynarım daha iyi...
Onur [ 07 Haziran 2010, 22:53 ]
Arkadaşlar 6 senelik inşaat mühendisiyim. Tabiri caiz ise özellikle İstanbul piyasasından kaçmak için yurt dışında çalışıyorum.
Birincisi bence tüm meslektaşlarımın TMMOB’yi sorgulaması gerekiyor. TMMOB ve IMO’nun kuruluş amacı üyelerinin özlük haklarını savunmak değilmidir ? Bugüne kadar özlük haklarımızı savunmak için ne yaptılar ? Ne elde ettiler.
TUS kalktı, yerine Yapı Denetim Firmaları geldi. Yapı Denetim firmaları gerçekte nasıl çalışıyor, kanunda ki açıkları kapatmak için neler yapıldı ? IMO bunun için neler yaptı. Müteahhide Yapı Denetim firmalarına ödenen para zul geliyor. Bu nedenle de en çok kırımı yapan firma ile çalışıyorlar. İstanbul’da denetimi alan firmanın % 65 kırım yaptığını hatırlıyorum ben. Yasal olmayan bu kırımı yapabilmek için yapı denetim firmaları 300-500 YTL ye sırf imza attırmak için mühendis kullanmıyor mu ? Arada ki KDV farkını kapatmak için ne fırıdaklar çevriliyor kimse bilmiyor mu ? Kaç tane belediye yetkilisinin gayri resmi bağlı olduğu Yapı Denetim firması var bilinmiyor mu ? Kapatılan Yapı Denetim firmaları ad soyad, yönetim kurulu üyesi değiştirip yola aynen devam etmiyorlar mı ?
Kaç tane belediye çizilen projeler için oda vizesi istiyor ? Eline bilgisayarı alan Sap 2000 yada Sta4Cad bilen tekniker yada yetkin olmayan kişiler projeleri kahve köşelerinde outran mühendislere 100-200 YTL ye imzalattırmıyorlar mı ? Yada sırf iş alabilmek için m2 başına 2-3 YTL ye proje çizen mühendisler yok mu piyasada ? Kaçınız sırf çalışabilmek için işverenin her şartını okey diyerek asgari ücretten yatan primler ile çalışıyorsunuz ? İnsan kendi değerini kendisi biçmeli öncelikle. Ancak ne yazık ki bizim piyasamızda işverenin her şartına o kadar kolay teslim oluyoruz ki ne yazık ki kendi kendimizin kuyusunu kazıyoruz ve ne yazık ki TMMOB politika ile uğraşmaktan, kokteyllere katılmaktan başka da birşey yapmıyor.
başar lohan [ 21 Nisan 2010, 17:03 ]
arkadaşlar tüm yorumları dikkatlice okudum, 15 yıllık inşaat mühendisiyim. herşeyi bırakın , öncelikle inşaat mühendisi olmanızdan dolayı gurur duymanız gerekiyor.kimseye minnet etmeyinbileğinizde altın bilezik var. hayatınızın her yaşında size bu toplumun ihtiyacı var ve az ya da çok ekmek paranızı kazanırsınız. bulunduğum ortamlarda inşaat mühendisi olduğumu belirttiğim her durumda ekstra bir saygı gördüğümü belirtmek isterim.inanıyorum ki her inşaat mühendisi bu saygıyı er yada geç görecektir.bizim sektörümüzden olmayanlar bize saygı duyuyorlar aslında , ama biz çok zor şartlarda çalışıyoruz buda bir gerçek.
ancak; burada yazılanlardan , bizleri sahipsizce, piyasaya ve cahil müteahhitlerin kucağına
atan fakültelerimiz ve mühendisler odalarımız öncelikle sorumludur. yapacak birşey yok arkadaşlar. bende yaşadıklarımı( çektiğim sıkıntılarımı ) burada anlatmaya kalksam bu yazı bitmez . zaman zaman tecrübelerimi burada siz genç arkadaşlarla paylaşmak isterim.
mesleğe ilk başladığımda bir müteahhitin yanında çalışmaya başladığımda bekçi ile aynı ücreti alıyordum. kalfalar beni dinlemezlerdi , patronda onlara daha çok değer verirdi. üç ay çalıştım( pazarlar dahil) kavga ettim çıktım. başka bir işe girdim orada da kamyonet verdiler altıma şantiyenin nakliyeciliğini yaptım (pazarlar dahil) , tabi inşaat mühendisi olarak. iki ay çalıştım kavga ettim çıktım. başka işe giirdim çeşmede sabah 5 te uyanıp akşam 10 da eve girdim pazalar dahil.15 gün çalıştım kavga ettim çıktım... bu şekilde en az yirmi iş değiştiirdim. bir gün bile hafta sonu tatil yapmadım. yıllık izin falan zaten siz bilirsiniz:) hiç bir işte formen maaşını geçemedim...kızım oldu beton var diye ,doğumuna gidemedim varmı böyle birşey köle olmak için mi okudum lanet olsun bu mesleği yapmayacağım dedim ve inşaat malzemeleri pazarlama işine girdim. o işlerde cumartesi pazar tatil yaptım ,yıllık izin kullandım, altımda şirket arabam oldu , maaşım tecrübeli şantiyecilerden fazla oldu. 3 yıl çalıştım kendime aynı işle ilgili şirket kurdum , birkaç kez battım ama ticareti öğrendim. şu anda fabrika inşaatları yapan bir inşaat şirketim var.hayatımdan memnunum .şantiyecilik yapan sınıf arkadaşlarımı görüyorum şimdi , adamların tipleri bozulmuş. size tavsiyem ,, kendinizi kimseye ezdirmeyin.zevk almadığınız işi yapmayın , inşaat mühendisi arayan çok malzemeci firmalar var. buralardan başlayın kendinize yeni açılımlar yaratın.bir an önce kendi işinizin patronu olmaya bakın , bu mesleğin dertleri çileleri bitecek gibi görünmüyor. şantiyecilerin sorunlarının nasıl çözüleceğine ilişkin önerilerilerimi de daha sonraki yazılarımda konuşuruz.
tarık soytetir [ 02 Mart 2010, 11:41 ]
Bu formu tıp doktoru okusa gülmekten ölür herhalde,bir gecede nöbette 800-900 tl kazandıkları bir ortamda bu fiyata haftada 60 saate bir ay boyunca mühendis çalıştırmaktadır. Bu ülke gelişir mi? Mesela bizim şantiyede 15 yıllık şantiye şefimin aldığı ücret 4.000 tl, haftanın 7 günü sahada, sabahı akşamı yok devamlı şantiyede, bekar evli değil, inşaat firmasının aynı grubuna ait bir hastanede ise acil kısmında yeni mezun pratisyen doktor 4.500 tl ye çalışmaktadır. Uzman doktorlar ise 12.000 tl ortalamada çalışmakta. İşte bu en güzel örnek, başka söze gerek yok. Burda bahsedilen ücretlerde en iyi 3.000 tl, onlarda doğru söylüyorlarsa tabii, başarı ölçütüde 3.000 tl, bu meslek ölmüş arkadaşlar.

(Cevap: Bu konuda tek teselli, müteahhitlik yapan inşaat mühendislerinin kazancının çok fazla olmasıdır. Diğer durumlarda, doktor maaşıyla karşılaştırldığında, bizimkiler maalesef çerez parası olmaktan öteye gitmiyor..)
mehmet [ 26 Şubat 2010, 17:30 ]
arkadaşlar burada yazılanlar her ne kadar üzücü olsada gerçekler malesef ama sorun kimde asıl onu tartışmalı. bir işe başvurdun goruşmeye cağrıldın tamam sonra neden aklımızda ben bu fiyata bu şartlara hayır dersem hemen başkası bulunur diyoruz. bunu diyorsak sorun yine biziz patron değil patronun işi karını artırmak sonuçta o işini iyi yapıyor buraya kadar itirazı olan varmı. ben yurt dışındayım şu an işsizim de ha işmi bulamadım buldum ama adamın dediği maaş şu ödeme güvencesi yok (sonuçta firmayı araştırıyorsun birde yurt dışı iki ay geriden ödeme planını baştan tüm firmalar mühendise kabul ettirmiş) ondan sonra MESAİDE SINIR TANIMAYAN ulan deli oluyorum bunu diyene bizim hayatımız yokmu sonra efendım aha baret aha telsiz aha iş. adama dediğim git kendine başkasını bul senle ben çalışmam sonra adam ertesı gun 2 muhendıs aldı işe. bunu anlatmam şundan ben patronamı kızayım o iki muhendisemi siz söyleyin..

(cevap: Düşük ücrete evet diyip çalışan mühendislerde hata var. Gazeteye bir ilanla 50 mühendisi sıraya dizeceğini bilen iş veren, her kozu kullanıyor, buna mühendisler malzeme oluyoruz maalesef )
mühendis [ 18 Şubat 2010, 14:56 ]
Güzel arkadaşım ben 11 yıldır şantiyecilik yapmaktayım, 3.000tl ücret alabilirsin çok anormal bir rakam değil ama şuda bir gerçek piyasa çok düşük ve sadece işini iyi yapmakla o ücreti vede 3 yıllık deneyiminle alabileceğini düşünmüyorum. Alıyorsan ne mutlu sana güzel kardeşim... Kamu için verilen örnekse artık özel sektörün ne duruma geldiğini göstermekti... şurda 800-900 tl ye çalışanlar işini iyi yapmıyor yada gereken özeni göstermiyor mu? Şantiyecilik için zaten olumlu konuşmuyacam , bu sektördeki insanlar bu şartları biliyorlardır, başka sektörlerede gözünü çevirin tek tavsiyem bu...
mimar [ 17 Şubat 2010, 09:53 ]
öncelikle 2007 mezunuyum,şantiyeciyim,3000tl veriyorlar,bunun nedeni sadece işimi iyi yapmam,kısa zamanda kendime çok şey katmam,başka sebep aramayın lütfen,ben samimi olarak bunu buraya yazdım,yani kendinizi ne kadar geliştiriseniz,fark yaratırsanız değerinizi de siz belirlersiniz demek istemiştim,ama tabi inanıp inanmamak size kalmış.
ve;şantiyeciliğe sizin baktığınız noktadan bakmıyorum,işimi seviyorum ve her mühendis mimarın bir şantiyecilik evresi yaşaması gerektiğini düşünüyorum,neyse bunlar göreceli kavramlar...
bahsettiğiniz devlet ücretleri imkanları çok güzel,eğer meslektaşlarım bu olanaklarla çalışıyorlarsa ne mutlu,kimseyi küçümsemek gibi bir amacım yok,herkesin hedefleri farklıdır.
önceki yorumlarda 900tl gibi rakamlar telaffuz edliliyor,maalesef ki tepkim buna.
mühendis [ 16 Şubat 2010, 11:58 ]
Arkadaşlar şantiye piyasasını biliyoruz, 2007 mezunu mimara yurt içinde 3.000 tl vermezler, 2.000 tl ye çalışan 5-10 yıllık mimalar varken...
eğer o ücreti alıyorsan başka bir neden vardır, üstelik şantiyecilik sizi sosyal hayattan koparan ve nerdeyse artık emek sömürüsü halina gelen bir çalışma alanına dönüşmüştür. Devlet dairesinde çalışıyor diye küçümsediğiniz mühendisler yaklaşık2.500- 3.000 tl civarı ücreti devletin güvencesinde kazanabilmektedir her türlü sosyal haklarıyla birlikte.Üstelik üst kurullara müfettiş gibi yerlere giren 4.000-4.500 tl kazanabilmektedir. Artık yıllar ve işlerin türü değişti, devlet dairesi denilen yerler gözde ve populer oldu . Yeni mezun mühends kamuya geçtimi nerdeyse 6-7 yıllık deneyimli özel sektör mühendisleriyle aynı ücreti alabiliyor vede ilerde özel sektöre geçerse dha büyük ve kurumsal şirketler geçebiliyor. Mezun sayısı bu kadar çok ve artarak devam ederken özel sektörde global krizlerde sürdüğüde göz önüne alınırsa, özel sektörde yüksek maaş diye bir ifade tarih olacaktır.
mimar [ 14 Şubat 2010, 21:12 ]
arkadaşlar yorumlarınızı okudum ve bazıları gerçekten üzücü.ben şu an özel sektörde çalışmaktayım,2007 mezunuyum 3000 lira maaşla çalışıyorum.(şantiyeciyim),örneklerde herişi yapmak gibi şeyler okudum gerçekten üzücü,unutmayalım ki bizler nitelikli insanlarız mimar ve mühendis sıfatını taşıyoruz.önemli olan herişi yapmak değil işimizi iyi yapmak ve iyi bir çevre edinmek,daha sonra işler eninde sonunda geliyor.tabi diyeceksiniz kriz var para lazım vs vs.ben de katılıyorum,ama bir kere mühendis ve mimarız bu sıfatı taşıyabilmeli insan,işine ciddiyetle yaklaşmalı ve en iyi şekilde icra etmeli.çoğu ilkokul mezunu bile olmayan patronların karşısında biraz dik durmamız gerektiğini düşünüyorum.bizlere düşük ücretler teklif etme cesaretini ne yazık ki yine meslektaşlarımız vermekte.
levent [ 28 Ocak 2010, 14:09 ]
7 yıllık sakarya mezunuyum. 3000 tl maaş alıyorum.kendınızı geliştirin.exceli öğrenin.devlet daireleri ve yap-sat çılardan uzak durun. ilk 5 yıl sürekli iş değiştirin ki farklı tecrübeler edinin.
saygılar
mustafa [ 26 Ocak 2010, 18:16 ]
özel sektörde çalışıyorum mimari proje ve 3 boyut işlerini inşaat işlerini ve belediyeler ile iligili evrak işlerini yapıyorum 700 tl alıyorum ve şantiye işleride bana ait
İsimsiz... [ 21 Ocak 2010, 13:44 ]
Yapılan yorumlar çok güzel ve gerçek .. Bi o kadar da can sıkıcı cidden.. Bende 5 aylık inşaat müh.yim özel bi yerde çalışıyorum ve aldığım ücret 1000 tl .. Adamlar imzanıza para verdiği için fiyat artışına gitmiyorlar çünkü bunu yapabilecek hatta daha az bi ücretle yapabilecek çok sayıda yeni mezun var..Durum bundan ibaret ve buna hiçbir şekilde çözüm yok.. Hea çözüm belki çok var ama uygulamaya gelince çok zor benim yaptığım işi 600 tl ye yapacak çok kişi tanıyorum çünkü...
abdullah [ 12 Ocak 2010, 20:26 ]
slm arkadaşlar ben bu siteyi internette gezinirken gördüm. ben inş. müh. 2007 de mezun oldum ve birkaç ay sonra istanbula gelip iş armaya başladım kısa sürede buldum ama dediğiniz gibi daha yeniyizya 1250 tl ye işe başladım o da tabi adamların acil bi mühendise ihtiyacı olduğu içintabiki hertürlü işi yaptım getir götür v.s. şimdi biraz daha iyiyim o zaman ki maaaşımın 2 katını alıyorum ama işte çok sabahladım gündüz şantiyede çalışıp gecede ofiste çalışıyordum.ama bu sektörde bu dertler hiç bitmeyecek umarım bi gün eğitimli insanlar gerçek saygınlıklarını görürler.....
Kadir Öz [ 17 Aralık 2009, 22:49 ]
6 yıllık mühendisim. Özel bir kalıp firmasında 2000 TL maaş alıyorum.( 3 yıldır aynı maaşa gurbette çalışıyorum) Sigortam asgari ücret yatıyor. Ama aldığım ücret patronlarımın o kadar güçlerine gidiyor ki (7 tane patron ve patroncuk var) utanmasalar mühendis bey her sabah ayakkabılarımızıda boya diyecekler. Selam verdiğimizde kibirlerinde selamımı bile almıyorlar. Halbuki yıllık trilyonun üzerinde satış yaptırıyorum adamlara. Ama hem bu cihanda hem diğer cihanda kimseye hakkımı helal etmiyorum...
Editör [ 09 Aralık 2009, 16:14 ]
Mustafa Bey rica ederim. Ülkemizde durum maalesef böyle. Ne bildiğin değil, iş verene ne kazandırdığın ve üç kağıt işlerindeki başrın önemli..
emekçi [ 08 Aralık 2009, 12:42 ]
editör kardeşim ne de güzel özetlemişsin mühendis ve mimarların nasıl sömürüldüğünü nasıl kanlarının emildiğini. çok teşekkür ederim bu güzel açıklamaların için.
Hasan gülüstan [ 04 Aralık 2009, 14:18 ]
Teiaş bünyesinde eltem tek de 1200 tl maaş ve 3 ayda bir de 1 maaş ikramiye ile çalışıyorum
sinan [ 06 Kasım 2009, 17:29 ]
yazdıklarının hepsine aynen katılıyorum kardeşim.
Editör K. [ 23 Ekim 2009, 22:54 ]
Ücretler günceldir. Ancak kriz ortamını fırsata çeviren şirketler, maaşları çok aşağı çekmiş durumdalar.
semih 2525 [ 23 Ekim 2009, 09:14 ]
yukarıda yazılan maaş lar güncelmi yoksa krizden dolayımı
adı lazım değil [ 17 Ekim 2009, 19:48 ]
onur bey tespitinizi çok beğendiğimi söylemek istedim. ben de yeni mezun inşaat mühendisi (2008 mezunu) olarak mesleğe gayet umutlu başladım. babamın çevresi benim mesleğime uygun olarak gayet geniş. ilk önce yurtdışını denedim fakat kısa bir yurtdışı macerasından (eziyetinden) sonra istifa edip geri döndüm. şu anda dışardan bakıldığında imrelinecek bir işte çok düşük bir maaşa çalışıyorum. özel sektör sadece sömürü üzerine kurulu allah hepizi kurtarsın...
tolga [ 07 Ekim 2009, 03:04 ]
onur abi bakinirken yorumunu gordum abi ,dur bi ya! Karamsarlik yapma hele sizler bi ise giremez seniz ;bu meziyetlerle bizler acligimizdan öldük demektir sevgilerimle sizleri özledik agbi LAU Tolga :)
Editör K.A. [ 01 Ekim 2009, 14:53 ]
Sevgili Onur, öncelikle siteyi takip ettiğin için teşekkür ederim. Ben 4 yıldır bu sektörün içindeyim. Yeni mezun olduğumda, iş verenin bahanesi, sen işi bilmiyorsun yeni mezunsun, sana çok para veremeyiz demişlerdi. İşi öğrenme adına 500 Lira artı lojmanla başlamıştım. Ayak işleri, getir götür, proje taşıma, şirketin levhasını inşaata dikme dahil bütün işleri ve mühendislik işlerinin hepsini yaptım. Baktımki öğreneceğimi öğrendim, çok fazlada kullanıldığımı gördüm ve ihtiyacı olan bir firmaya iyi bir pazarlıkla tam tabirle kaçtım :) sonrasında piyasa iş takibi yaptım ve gördümki bu kezde sen tecrübelisin, biz en fazla şu miktar verebileceğimiz eleman arıyoruz, istersen çalış dendi. Yani iş verenin tutumuyla ilgili. Ne kadar mesleki program bilirsen bil, ne kadar çalışkan olursan ol, karşı taraf senden az para çok iş ister. Mezunun çok olması, işin azlığıda ücretlerin düşük olmasına neden oluyor. Tek çözüm, zorunda olmadıkça belli limit değerlerin altında çalışmamaktır diye düşünüyorum, kimse komik rakamlara çalışmazsa elbette iyi elemanların değeri artar. En azından ben öyle yapıyorum. Bugün lokantada garson 1000 Lira, ayakkabıcıda 1000 Lira alırken, teknik elemanlara bu 800 Lira teklif edilebiliyor.
onur [ 19 Eylül 2009, 00:39 ]
Ben yeni mezun iç mimarım,yaptığınız yorumlar mükemmel olmuş fakat dalga geçtiğiniz konularda birazda çözüm üretirseniz bizde hem gülüp hemde yararlanırız.yeni mezun iç mimarım demiştim bu ilanlarla ilgili yazınız çok güzelde ben obahsedilen işe gitmezsem kimse bana iş vermeyecek bu gün bütün firmalar tecrübeli adam arıyo bendede tecrübe yok ne yapmalıyım.onca yıl okudum 800 tl maaşla mağazanın birinde oturup müşteri kandırmaktan başka bişey yapamıyorum.autocad,max,adobe premier,animasyon proğramlarını biliyorum ve bu bilgilerim hiç bi işe yaramadı çünki tecrübem yok.tecrübesize iş yok çalıştığındada niye bu maaşa çalışıyosun derler tabi.
saygılarımla :yeni mezun iç mimar
onur yılmaz